Subscribe
Don't miss the latest news and updates.
careers
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
careers
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Don't miss the latest news and updates.
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Type and hit enter
කොළඹ බටහිර අන්තර්ජාතික පර්යන්තය ලබන මාසයේ මෙහෙයුම් ආරම්භ කිරීමට නියමිතය.
එහි ධාරිතාව අඩි 20ක බහලුම් ඒකක (TEU) මිලියන 1.6ක් වන අතර ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරිය විසින් කළමනාකරණය කරනු ලබන නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය මෙම වසර අගදී සම්පූර්ණයෙන්ම ක්රියාත්මක වීමට ඉඩ ඇති බව ද වාර්තා වේ.
ජෝන් කීල්ස් හෝල්ඩින්ග්ස් පීඑල්සී හි නියෝජ්ය සභාපති/සමූහ මූල්ය අධ්යක්ෂ ගිහාන් කුරේ පවසන්නේ රාජ්ය-පෞද්ගලික හවුල්කාරිත්වය පදනම් කරගත් කොළඹ බටහිර අන්තර්ජාතික පර්යන්තය ලබන මස අගදී නියමිත පරිදි මෙහෙයුම් ආරම්භ කිරීමට නියමිත අතර ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරිය සතු සහ කළමනාකරණය කරන ලද නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය ප්රමාදයන්ට මුහුණ දී ඇති බවයි.
පසුගිය සතියේ පැවති පළමු ප්රාග්ධන ආයෝජක සංසදයේ මණ්ඩලයක් අමතමින් කුරේ මෙම නවතම තත්ත්වය පැහැදිලි කළේය.
“අපි (පෞද්ගලික අංශය) වසර දෙකක් ඇතුළත නවතම පර්යන්තයක මෙහෙයුම් ආරම්භ කිරීමට නියමිතයි. කෙසේවෙතත්, නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය විවෘත කිරීම ගැන තවමත් පැහැදිලි තත්ත්වයක් නැහැ,” යනුවෙන් ඔහු පැවසීය.
වරාය ධාරිතාව වැඩි කිරීමේදී රට පසුගාමී වීම නිසා ශ්රී ලංකාව වරාය සහ නැව් අංශයෙන් ප්රාග්ධනය ලබා ගැනීමේ අවස්ථාවක් අහිමි වී ඇති බව කුරේ තවදුරටත් ප්රකාශ කළේය.
කොළඹ බටහිර අන්තර්ජාතික පර්යන්තය සඳහා ජැටි සහ අංගන දොඹකරවල පළමු කොටස පසුගිය වසරේ සැප්තැම්බර් මාසයේදී පැමිණි අතර, මෙම මූල්ය වසරේ තුන්වැනි කාර්තුව වන විට සම්පූර්ණයෙන් ක්රියාත්මක කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.
ඒ අනුව, පර්යන්තයේ පළමු අදියර සිව්වැනි කාර්තුව තුළ ක්රියාත්මක වීමට නියමිතය.
ගැඹුරු ජල පර්යන්තය මීටර් 1,400ක ජැටි දිගකින් සහ මීටර් 20ක යාත්රා ගැඹුරකින් සමන්විත වන අතර එහි සමස්ත වාර්ෂික හැසිරවීමේ ධාරිතාව අඩි 20ක බහලුම් ඒකක මිලියන 3.2ක් පමණ වේ.
විශේෂයෙන්, පළමු අදියරේ මීටර් 800ක ජැටි දිග එකවර විශාල යාත්රා දෙකකට සේවා සැපයීමට පහසුකම් සැලසීම සඳහා සැලසුම් කර ඇති අතර, පළමු අදියර ලබන මාසයේ අග සිට ක්රියාත්මක වනු ඇත.
පර්යන්තයේ ඉතිරි කොටස 2026 මැද භාගයේදී අවසන් කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.
බටහිර බහාලුම් පර්යන්තය සංවර්ධනය කිරීම සඳහා 2021 සැප්තැම්බර් 30 වැනි දින ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරිය සහ Colombo West International Container Terminal (Private) Limited (CWIT) අතර වසර 35ක බදු කාලයක් සඳහා ඉදිකිරීම්, ක්රියාත්මක කිරීම සහ හුවමාරු ගිවිසුම අත්සන් කරන ලදී.
නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තයේ දෙවැනි අදියරේ ඉදිකිරීම් 2023 වසර තුළ අඛණ්ඩව සිදු විය.
එය හෙක්ටයාර 75ක් පුරා විහිදී ඇති අතර දිගින් මීටර් 1,320ක් වන එහි ගැන්ට්රි දොඹකර 12ක් සහ සෙසු දොඹකර 40ක් තිබේ.
එහි දෙවැනි අදියර 2025 අවසානය වන විට අවසන් කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.
පර්යන්ත දෙකම අවසන් වූ පසු, කොළඹ වරායේ ඇස්තමේන්තුගත වාර්ෂික ධාරිතාව ආසන්න වශයෙන් අඩි 20ක බහලුම් ඒකක මිලියන 6-6.5කින් වැඩි වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.
මේ අතර, නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය හි ඉදිකිරීම් 2022 ජනවාරි මාසයේදී නැවත ආරම්භ කරන ලද අතර 2024 දී අවසන් කිරීමට නියමිතව තිබිණි.
කෙසේවෙතත්, ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරියේ නවතම තොරතුරු අනුව,නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය මෙම වසර අගදී පමණක් සම්පූර්ණයෙන් ක්රියාත්මක වීමට අපේක්ෂා කෙරේ.
මෙම පර්යන්ත හෙක්ටයාර 75ක් පුරා විහිදී ඇත.
එහි මුළු දිග මීටර් 1,320ක් වන අතර ඉන් මීටර් 440ක් 2015 දී ඉදිකරන ලදී.
එය සම්පූර්ණ වූ පසු, ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරිය නෞකාවේ සිට වෙරළට ක්රියාත්මක වන දොඹකර 12ක් සහ ස්වයංක්රීය දුම්රිය සවිකර ඇති ගැන්ට්රි දොඹකර 40ක් සහිත අංගසම්පූර්ණ පර්යන්තයක් ක්රියාත්මක කිරීමට අපේක්ෂා කරයි.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart