December 29, 2024

යාපනය අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපළ පුළුල් කිරීමේ හැකියාව අධ්‍යයනය කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍ය ගුවන් තොටුපළ කළමණාකරණ සමාගම විසින් පිළිගත් සමාගම්වලින් යෝජනා කැඳවා තිබේ.

ළබැඳියාවන් අතර ගැටුම් මතුවීමට ඉඩ ඇති බැවින් මෙම ව්‍යාපෘති ඉන්දියාව, මාලදිවයින, ඉන්දුනීසියාව සහ ඕස්ට්‍රේලියාව වැනි රටවලින් එම යෝජනා නොකැඳවා සිටීමට කටයුතු කරන බව වාර්තා වේ.

ශ්‍රී ලංකා සීමාසහිත ගුවන්තොටුපොළ සහ ගුවන් සේවා සමාගම ජපාන සමාගම් වෙතින් ලංසු භාර ගැනීමේ අවසාන දිනය 2025 මාර්තු 18 දක්වා දීර්ඝ කර ඇත.

බණ්ඩාරනායක අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපළ සංවර්ධන ව්‍යාපෘති II අදියර 2-පැකේජය A1 ඉදිකිරීම සහ නිමකිරීම මෙහි ප්‍රධාන වේ.

ජපන් අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා නියෝජිතායතනය අරමුදල් සපයන ව්‍යාපෘතියට ඉදිකිරීම් සහ සම්පූර්ණ කිරීම ඇතුළත් වේ.

ප්‍රධාන පර්යන්ත ගොඩනැගිල්ල, නව කුළුණු දෙකක් සහ උස් මාර්ගයක් වැනි ඒ ආශ්‍රිත වැඩ ඊට ඇතුළත්ය.

යාපනය අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපොළ ව්‍යාපෘතියේ යෝජනා බාරගැනීමේ අවසාන දිනය 2025 ජනවාරි 29 දිනෙන් අවසන් වේ.

මේ අතර, මාස 30ක අපේක්ෂිත ඉදිකිරීම් කාල සීමාවක් සහිත බණ්ඩාරනායක අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපළ සංවර්ධන ව්‍යාපෘතිය ගැටලුවලට මුහුණ දුන් නමුත්, විශේෂයෙන්ම ශ්‍රී ලංකාව ණය ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ ගිවිසුම් අවසන් කිරීමෙන් පසුව, දැන් එය යථා තත්ත්වයට පත්කර ඇත.

ජපානයේ Taisei සංස්ථාව විසින් දිනාගත් මුල් කොන්ත්‍රාත්තුව යටතේ එහි වැඩ 2020 දෙසැම්බරයේ ආරම්භ වූ අතර 2023 දෙසැම්බර් වන විට අවසන් කිරීමට නියමිතව තිබිණි.

නමුත් එම වසරේ රටේ පැවති ආර්ථික තත්ත්වයන් හේතුවෙන් 2022 දෙසැම්බර් මාසයේදී ව්‍යාපෘතිය අවසන් කරන ලද බව සීමාසහිත ගුවන්තොටුපොළ සහ ගුවන් සේවා සමාගම පවසයි.

අවසන් වන විට ප්‍රගතිය තිබුණේ සියයට හයක් පමණි.

Taisei සංස්ථාව විසින් දැනටමත් මිලදී ගෙන ඇති ද්‍රව්‍ය සහ උපකරණ සමඟ ඉතිරි විෂය පථය සම්පූර්ණ කිරීම සඳහා වන කොන්ත්‍රාත්තුව දිනා ගන්නා ආයතනයට පිරිනමනු ලැබේ.

ඉදිකිරීම් පිරිවැයෙන් කොටසක් අරමුදල් සැපයීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාව දැනට පවතින ජපන් අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා නියෝජිතායතනය ණයක් ලබාගෙන ඇති අතර, රජය නිල වශයෙන් ඒජන්සියෙන් අමතර අරමුදල් ඉල්ලා ඇත.

මෙය ජපාන රජය සහ ජපන් අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා නියෝජිතායතනය විසින් සළකා බලමින් සිටින බව සීමාසහිත ගුවන්තොටුපොළ සහ ගුවන් සේවා සමාගම පවසයි.

42.31%
17.27%
32.76%