December 1, 2024

වාහන ආනයනය සඳහා විදේශ විනිමය වෙන් කරන්නේ කෙසේද යන්න සම්බන්ධයෙන් රජය තවමත් අවසන් තීරණයක් ගෙන නොමැති බව වාර්තා වේ.

ඒ, 2025 වසරේ දී වාහන ආනයන තහනම ඉවත් කිරීමට පසුගිය රජය සැලසුම් කර තිබූ පසුබිමකය.

ආනයන විවෘත කිරීමට රජය අදහස් කරන අතර විදේශ සංචිත නිදහස් කිරීම සම්බන්ධයෙන් නිශ්චිත ක්‍රියාමාර්ග කිසිවක් තීරණය කර නොමැති බව මුදල් අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් මහින්ද සිරිවර්ධන තහවුරු කළ බව The Sunday Morning වාර්තා කරයි.

වාහන ආනයනය ක්‍රමානුකූලව නැවත විවෘත කිරීම රටේ විදේශ විනිමය සීමාවන්ගේ සීමාවන් තුළ සිට සිදු කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.

ආර්ථික සංවර්ධන නියෝජ්‍ය ඇමැති මහාචාර්ය අනිල් ජයන්ත ප්‍රනාන්දු පසුගිය සතියේ ප්‍රකාශ කළේ වාහන ආනයන ක්‍රියාවලියේ දී රටේ සංචිත මට්ටම් සම්බන්ධයෙන් නිසි සැළකිල්ලක් දක්වමින් අත්‍යවශ්‍ය කාණ්ඩවලට ප්‍රමුඛත්වය දෙන බවයි.

දැනට ශ්‍රී ලංකාවේ විදේශ සංචිත ප්‍රමාණය ඩොලර් බිලියන 6.4කි.

වාහන ආනයන තහනම ලිහිල් කිරීමට තීරණය කර ඇත්තේ වසර ගණනාවක් පුරා පැවති සීමා කිරීම්වලින් පසුවය.

මෙම තහනම මුලින් පනවන ලද්දේ 2020 මාර්තු මාසයේදී රටේ ආර්ථික අර්බුදය තුළ විදේශ මුදල් පිටතට ගලායෑම අවම කිරීම සඳහාය.

අන්තර්ජාතික මූල්‍ය අරමුදලේ විස්තීරණ අරමුදල් පහසුකම් වැඩසටහන යටතේ පුළුල් ප්‍රතිසාධන උපාය මාර්ගයක කොටසක් වන ආනයන කටයුතු ක්‍රමානුකූලව නැවත විවෘත කිරීම සිදුකිරීමට නියමිතය.

අන්තර්ජාතික මූල්‍ය අරමුදලේ ශ්‍රී ලංකාවේ ජ්‍යෙෂ්ඨ දූත මණ්ඩල ප්‍රධානී පීටර් බෲවර් පෙන්වා දී ඇත්තේ වාහන ආනයන සීමාවන් ඉවත්කිරීමෙන් රජයට වටිනා ආදායම් මාර්ගයක් ලබාගත හැකි බවයි.

කෙසේවෙතත්, විදේශ සංචිතවලට අනවශ්‍ය පීඩනයක් එල්ල වීම වැළැක්වීම සඳහා ප්‍රවේශමෙන් කළමනාකරණය කිරීම අත්‍යඅවශ්‍ය බව ඔහු අවධාරණය කළේය.

2020 වසරේ උද්ධමන අනුපාත කප්පාදුවෙන් පැන නගින විදේශ විනිමය හිඟය හේතුවෙන් මෝටර් රථ ආනයනය තහනම් කෙරිණි.

2023 වසරේ දී ආර්ථිකයේ සිදුවූ හැකිළීමකින් පසුව, 2024 දෙවැනි කාර්තුව අවසන් වන විට ණය සහ අත්තිකාරම් රුපියල් බිලියන 1,359 දක්වා 11.4%කින් වර්ධනය විය.

ආයෝජන 22.6%ක වේගවත් වර්ධනයක් පෙන්නුම් කළ අතර එය රුපියල් බිලියන 401.7කට ළඟා විය.

අන්තර්ජාතික මූල්‍ය අරමුදලේ විස්තීරණ අරමුදල් පහසුකම් වැඩසටහන සමඟ සමපාත වන ආර්ථික ප්‍රතිසාධන උපාය මාර්ගයක කොටසක් ලෙස, සැප්තැම්බර් 1 වැනිදා සිට මෝටර් රථ ආනයනය සඳහා වූ තාවකාලික තහනම ඉවත් කරන බව පසුගිය රජය සැප්තැම්බර් මාසයේදී නිවේදනය කළේය.

 

42.31%
17.27%
32.76%