March 30, 2025

අන්තර්ජාතික සංචාරක සේවා වේදිකාව වන Booking.com සඳහා දේශීය විකල්ප අප්‍රේල් මස අග වන විට එළිදක්වන බව සංචාරක අමාත්‍ය විජිත හේරත් පවසයි.

අමාත්‍යවරයා සඳහන් කර ඇත්තේ සපයනු ලබන සේවාවන්හි තාක්ෂණික අංග සහ සම්පූර්ණ පැකේජ සූදානම් බවයි.

“වෙනත් විකල්ප නොමැති විට අපි භාවිත කළ වේදිකාව Booking.com වූ නිසා තරඟකරුවන් නොමැතිව අතිරික්ත වෙළඳපොළ කොටසක් අල්ලා ගැනීමට ඉන් ඉඩ ලැබුණා,” යැයි අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළේය.

මාර්තු 18 වැනි දින පාර්ලිමේන්තුව අමතමින් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළේ අදාළ වෙළඳ නාමය විසින් නිර්මාණය කරන ලද ඒකාධිකාරය බිඳ දැමීමට රජය සූදානම් බවයි.

එම වේදිකාව දැනට ශ්‍රී ලංකාවේ කිසිදු බදු මුදලක් නොගෙවන අතර දේශීය වෙළෙන්දන්ගෙන් ඉහළ කොමිස් මුදලක් අය කරනු ලැබේ.

“අපි ඉදිරි වසර 10 සඳහා එකම ස්ථානයේ රැඳී සිටිනවාද නැතහොත් වර්ධනය වීමට උත්සාහ කරනවාද යන්න තීරණය කළ යුතුයි, ඒ නිසා මම මෙය පාර්ලිමේන්තුවේදී ඉදිරිපත් කළා.” යනුවෙන් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළේය.

බ්‍රිස්බේන් හි සිටින ශ්‍රී ලාංකික යෙදුම් සංවර්ධකයකු විසින් දැනට යෙදුම්වලින් එකක් නිර්මාණය කර පරිපූර්ණ කිරීම සඳහා දේශීය සමාගම් සමඟ කටයුතු කරමින් සිටී.

යෙදුම් තුනක් පමණ ක්‍රියාත්මක වෙමින් පවතින බවත් ඊට දේශීය හෝටල්වල සහාය ලැබෙන බවත් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළේය.

මේවා සංචාරක මණ්ඩලයේ ලියාපදිංචි කෙරෙන අතර නවාතැන් පහසුකම්වලින් ඔබ්බට ප්‍රවාහනය, සිහිවටන සාප්පු, මාර්ගෝපදේශ, තේ, පුරාවස්තු සහ තවත් බොහෝ සංචාරක සේවාවන් දක්වා ව්‍යාප්ත වී ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණෙන සංචාරකයන් සඳහා එක වේදිකාවක් හරහා සියලු මාර්ගෝපදේශ සැළසීමට නියමිතය.

Booking.com හි බදුකරණය සාකච්ඡා වෙමින් පැවතියද, එය ප්‍රමුඛතාවක් නොවනු ඇති බවත් ප්‍රමුඛතාව වන්නේ වෙළඳපොළට දේශීය තරඟකාරිත්වය හඳුන්වා දීම සහ සහාය දීම බවත් ඇමැතිවරයා සඳහන් කර ඇත.

වර්තමානයේ, Booking.com හි ශ්‍රී ලංකාව පුරා ලියාපදිංචි නවාතැන් 16,600ක් පමණ ඇති අතර ඒවාට හෝටල්, නිවාඩු මධ්‍යස්ථාන කුලියට දීම, නිවාස නවාතැන් සහ තවත් දේ ඇතුළත් වේ.

2019 වන විට ශ්‍රී ලංකා සංචාරක සංවර්ධන අධිකාරියේ ලියාපදිංචි නවාතැන් සංඛ්‍යාව 2529ක් විය.

“මෙය හොඳ අදහසක් වන අතර කර්මාන්තයට ටික කලක් තිස්සේ අවශ්‍ය වෙමින් සිටි දෙයක්” යැයි ප්‍රවීණ හෝටල්කරුවකු සහ ශ්‍රී ලංකා හෝටල් සංගමයේ හිටපු සභාපති සනත් උක්වත්ත පැවසීය.

Booking.com වේදිකාව දේශීය ව්‍යාපාරවලින් ඉහළ කොමිස් මුදලක් අය කරන බැවින්, දේශීය සංචාරක ප්‍රයත්නයන්ගෙන් උපයන ඉපැයීම් සඳහා බදු ගෙවීම සුදුසු බව ඔහු සඳහන් කළේය.

විකල්ප නොමැතිව වේදිකාව ඉවත් කිරීම කුඩා ව්‍යාපාර හිමියන්ට බලපානු ඇතත්, තරඟකාරී වේදිකා සංකල්පය පිළිගත හැකි පියවරක් වේ.

“ව්‍යාපාර ආකර්ෂණය කර ගැනීම සඳහා අපි මාර්ගගත වේදිකා මත දැඩි ලෙස රඳා පවතින නිසා මෙය අපට සහාය දිය හැකි දෙයක්,” යනුවෙන් ශ්‍රී ලංකාවේ සංචාරක ක්ෂේත්‍රයේ කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයන් සංගමයේ එම්. බී. ජයරත්න පැවසීය.

ලියාපදිංචි සංචාරක නියෝජිතයන් ද ඒකාධිකාරයන් පවත්වාගෙන යන අතර ඔවුන්ගේ හෝටල් ප්‍රවර්ධනය කරන අතර පරිමාව අනුව කර්මාන්තයේ විශාල කොටසක් සමන්විත බොහෝ කුඩා ව්‍යාපාරවලට දැරිය නොහැකි අමුත්තන් ආකර්ෂණය කර ගැනීම සඳහා නවාතැන් පහසුකම් ලබා ගත හැකි බව ඔහු සඳහන් කළේය.

Booking.com කුඩා ව්‍යාපාරවලට රටේ අනෙකුත් සංචාරක දැවැන්තයන්ගේ ඒකාධිකාරය ඉක්මවා යෑමට ඉඩ දුන් බව ඔහු කියා සිටියේය.

“රජය වැඩි වේදිකා ස්ථාපිත කළ යුතු අතර Booking.com වැනි ස්ථාපිත අන්තර්ජාතික වෙළඳ නාම සමඟ වෙළඳපොලේ තරඟකාරී ලෙස ක්‍රියා කිරීමට ඉඩ දිය යුතුයි. කර්මාන්තයේ කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යාපාර ක්‍රියාත්මක වන ආකාරය කඩාකප්පල් කළ හැකි හදිසි ප්‍රතිපත්ති වළක්වා ගත යුතුයි.” යනුවෙන් ද ඔහු පැවසීය.