
Subscribe
Don't miss the latest news and updates.
careers
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
careers
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Don't miss the latest news and updates.
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Would you like to join our growing team?
careers@hub.com
Type and hit enter
අලි මිනිස් ගැටුම බහුලව පවතින ප්රදේශ සඳහා විසඳුම් සෙවීමට බහු පාර්ශ්වික සැලැස්මක් ක්රියාත්මක කෙරේ.
අලි ඇතුන් තුවාල ලැබීමට සහ මරණයට හේතු වන එවැනි එක් ගැටලුවක් වන්නේ දුම්රියේ ගැටීම් වන අතර වනජීවී, වන විද්යා, දුම්රිය, විශ්වවිද්යාල විශේෂඥයන් සහ පරිසර සංවිධාන නියෝජිතයෝ ගැටුම් අවම කිරීමට උත්සාහ කරති.
දුම්රිය ගැටීම්වලින් බොහෝ අලි ඇතුන් මිය යන අතර දුම්රියට හා ධාවන පථවලට ද හානි සිදු වේ.
දුම්රිය සාමාන්යාධිකාරී ධම්මික ජයසුන්දර පවසන්නේ පලුගස්වැව සිට ගල්ඔය දක්වා, ගල්ඔය සිට කන්තලේ දක්වා සහ ගල්ඔය සිට හිඟුරක්ගොඩ දක්වා දුම්රිය මාර්ගවල කිලෝමීටර් 30ක අරයක අලි ඇතුන් වැඩිපුරම සැරිසරන බවයි.
ක්ෂණික පියවරක් ලෙස, අලි ඇතුන් නිතර ගැවසෙන ප්රදේශ සඳහා කාලසටහන් සකස් කර තිබේ.
එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස, රාත්රී 11 සිට අලුයම 3 දක්වා, එනම් පැය හතරක කාලයක් මෙම ප්රදේශවල දුම්රිය ධාවනය නොවේ.
දුම්රිය පැමිණෙන විට සතුන්ට ඉවත්විය හැකි පරිදි, අලි ඇතුන් නිතර ගැවසෙන ප්රදේශවල සිල්පර අතර කුඩා ගල් තට්ටුවක් ඇතිරීමට ද කටයුතු කර ඇත.
එවැනි ගල් තොග මිලදී ගැනීම සඳහා ඔවුන් නව ටෙන්ඩර් ද කැඳවමින් සිටී.
දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ ඉල්ලීමක් මත, දුම්රිය රියදුරන්ට දෘශ්යතාව වැඩි කිරීම සඳහා වන සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව මාර්ගය දෙපස ඇති පඳුරු ඉවත් කිරීම ආරම්භ කර ඇති බව ජයසුන්දර පැවසීය.
දුම්රිය මාර්ගය හරහා අලි ඇතුන් ගමන් කිරීම වැළැක්වීම සඳහා දිගුකාලීන සැලසුම් ඇති බවත්, ඒවාට මාර්ගය හරහා ඇති ජල මූලාශ්ර වනාන්තර ප්රදේශවලට මාරු කිරීම සහ ධාවන පථයේ දෙපස ඇති කඳුකර ප්රදේශ ඉවත් කිරීම ඇතුළත් බවත් ඔහු පැවසීය.
වනජීවී සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව පැවසුවේ අලි මිනිස් ගැටුමට විසඳුම් සෙවීම මෙන්ම දුම්රිය ගැටීමෙන් අලි මරණ අවම කිරීම සඳහා වන සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව, දුම්රිය සහ විද්යා හා තාක්ෂණ අමාත්යාංශය වැනි අනෙකුත් පාර්ශවකරුවන් සමඟ සම්බන්ධීකරණය කරමින් සිටින බවයි.
වනජීවී සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව පැවසුවේ පඳුරු ඉවත් කිරීම සඳහා වන සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවට මුදල් ලබා දී ඇති බව වනජීවී අධ්යක්ෂ ජනරාළ රන්ජන් මාරසිංහ පැවසීය.
වනජීවී ආරක්ෂිත ප්රදේශවල සතුන් පිටතට යෑම වැළැක්වීම සඳහා වැඩිදියුණු කිරීම් ද සිදු කරන බව ඔහු පැවසීය.
කැනඩාවේ භාවිත කරන විශාල සතුන් හඳුනාගැනීමේ පද්ධතියක් ලබා ගැනීමට සහාය වන ලෙස පරිසර සංවිධානයකින් ඉල්ලා සිටි බව මාරසිංහ සඳහන් කළේය.
කැනඩාවේ භාවිත කරන රේඩාර් මත පදනම් වූ විශාල සතුන් හඳුනාගැනීමේ පද්ධතිය මෙන්ම දුම්රිය රියදුරන්ට ඉදිරියෙන් සිටින සතුන් හඳුනා ගැනීමට සහ ඔවුන්ගේ දෘශ්යතාව වැඩි දියුණු කිරීමට උපකාර කිරීම සඳහා වෙනම නියමු ව්යාපෘති දෙකක් සඳහා සංවේදක මත පදනම් වූ ආලෝකකරණ පද්ධතියක් ලබා ගැනීමට වනජීවී හා ස්වභාව ආරක්ෂණ සංගමය එකඟ වී ඇත.
රේඩාර් මත පදනම් වූ විශාල සතුන් හඳුනාගැනීමේ පද්ධතිය නිර්මාණය කර ඇත්තේ මහාමාර්ගවල විශාල සතුන් නිරීක්ෂණය කිරීමට සහ සතුන් අදාළ ප්රදේශයේ රැඳී සිටින තාක් කල් මෝටර් රථ හිමියන්ට අනතුරු ඇඟවීමටය.
සූර්ය බලයෙන් බල ගැන්වෙන මෙම පද්ධතිය, කිලෝමීටරයක් දුරින් නම් කරන ලද දුම්රිය මාර්ග හරහා අලි ඇතුන් හඳුනා ගැනීමට ලේසර් කදම්භ භාවිත කරයි.
කදම්භය බාධා වූ විට, එය දුම්රිය මාර්ග දිගේ අනතුරු ඇඟවීමේ ලාම්පු ක්රියාත්මක කරයි.
මෙම ලාම්පු දුම්රිය රියදුරන්ට අනතුරු අඟවන අතර, වේගය අඩු කිරීමට පොළඹවයි.
මේ අතර පරිසර අමාත්යාංශය සහ ප්රවාහන අමාත්යාංශය යටතේ ඇති අදාළ ආයතන සහ දෙපාර්තමේන්තු නිලධාරීන්ගේ සහභාගීත්වයෙන් විද්යා හා තාක්ෂණ අමාත්යාංශයේදී පසුගිය සඳුදා රැස්වීමක් පැවැත්විණි.
තාක්ෂණය ඒකාබද්ධ කිරීම සහ විද්යාත්මක ප්රවේශයක් අනුගමනය කිරීම කෙරෙහි සාකච්ඡාවේදී අවධානය යොමු විය.
අලි-දුම්රිය ගැටුම්/මිනිස්-අලි ගැටුම අවම කිරීම පිළිබඳ පසු විපරම් සාකච්ඡාවක් අඟහරුවාදා පාර්ලිමේන්තුවේදී ද පැවැත්විණි.
විද්යා හා තාක්ෂණ අමාත්යාංශයේ පැවති රැස්වීමේදී, අලි-දුම්රිය ගැටුම් අවම කිරීම සඳහා යෝජනා 17ක් සාකච්ඡා කරන ලදී.
යෝජනා අතර භූ කම්පන තරංග සංවේදනය, අධෝරක්ත සහ කදම්භ සංවේදක තාක්ෂණය, තාප කැමරා, GPS සහ GPS නොවන කරපටි සහ තවත් තාක්ෂණයන් කිහිපයක් භාවිත කරන ව්යාපෘති ඇතුළත් විය.
විද්යා හා තාක්ෂණ අමාත්යාංශයේ ලේකම් වයි. එල්. මොහොමඩ් නවාවිට අනුව, යෝජනා ඇගයීමට ලක්කර වැඩිදුර උපදෙස් ලබා දෙන ලදී.
සමහර යෝජනා සඳහා තවදුරටත් පර්යේෂණ අවශ්ය වන අතර සමහරක් සඳහා ක්ෂේත්ර අත්හදා බැලීම් අවශ්ය බව තීරණය වී තිබේ.
සමහර ව්යාපෘති පවතින ව්යාපෘති සමඟ ඒකාබද්ධ කිරීමට යෝජනා කෙරේ.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart