October 20, 2024

පාඩු ලබන මත්තල රාජපක්ෂ අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපළේ කළමනාකරණය ඉන්දියාවේ Shaurya Aeronautics Pvt Ltd සහ Russia’s Airports of Regions වෙත ඒකාබද්ධව පැවරීමේ වාණිජ ගිවිසුම් කෙටුම්පත නීතිපති දෙපාර්තමේන්තුවේ පවතින බව ගුවන් සේවා අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් කේ.ඩී.එස්. රුවන්චන්ද්‍ර සඳහන් කර ඇත.

රජයට අයත් ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගම ගුවන් තොටුපළ කළමනාකරණය සඳහා මින් පෙර පිටස්තර ආයතනයක් සමග ගිවිසුම්ගතවී නැත.

මෙම ගනුදෙනුව ක්‍රියාත්මක වුවහොත් ඉන්දියාව සහ රුසියාව හම්බන්තොට දිස්ත්‍රික්කයේ ගුවන් තොටුපළ කළමනාකරණය කරන අතර චීනය හම්බන්තොට වරාය පවත්වාගෙන යනු ඇත.

සිදුකළ සාකච්ඡාවට අනුව ශ්‍රී ලංකා ගුවන් තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගම සමග අවබෝධතා ගිවිසුමක් ඇති කර ගන්නා ලදී.

ශ්‍රී ලංකා ගුවන් තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගම විසින් වෙනත් කිසිදු ආයතනයකට ගුවන් තොටුපළක් කළමනාකරණය කිරීමට අවසර ලබා දී නොමැත.

ශ්‍රී ලංකා ගුවන් තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගම යනු 2010 සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරී පනත යටතේ ව්‍යවස්ථාපිත සේවා සපයන්නා විය.

ව්‍යවස්ථාපිත සේවා සපයන්නෙකුට අවබෝධතා ගිවිසුම සංශෝධනය කොට මහින්ද රාජපක්ෂ අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපොළ කළමනාකරණය කළ හැකිද යන්න පිළිබඳව ශ්‍රී ලංකා ගුවන් තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගම විසින් නීතිපතිවරයාගේ මතය විමසන ලදී.

ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගමේ නොවන ආයතනයකට මහින්ද රාජපක්ෂ අන්තර්ජාතික ගුවන් තොටුපොළ කළමනාකරණය පැවරීමේ කැබිනට් තීරණය බලාත්මක කිරීම සඳහා අවබෝධතා ගිවිසුමේ වගන්ති තුනක් වෙනස් කළ යුතු බව මෙම වසරේ අගෝස්තු 8 දිනැති නීතිපතිවරයාගේ මතය විය.

එසේ වුවද, සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරී පනත යටතේ, ඇතැම් සේවාවන් පිටතට මාරු කළ නොහැක. ඒවා ශ්‍රී ලංකා රජය, ගුවන්තොටුපළ සහ ගුවන් සේවා (පෞද්ගලික) සමාගමේ හෝ ශ්‍රී ලංකා සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරිය යටතේ දිගටම පැවතිය යුතු බව පැවැසේ.

 

42.31%
17.27%
32.76%