November 26, 2023

එමිරේට්ස්, එතිහාඩ් එයාර්වේස් සහ අදානි සමූහය ශ්‍රීලංකන් එයාර්ලයින්ස්හි කොටස් ලබා ගැනීමට අපේක්ෂා කරන ලංසුකරුවන් අතර සිටින බව වාර්තා වේ.

ආයෝජකයන් 16 දෙනා අතර සිටි ටාටා සන්ස් (එයාර් ඉන්දියා) මේ වනවිට ඉවත්ව ඇති බවක් පෙන්නුම් කළද මෙම ක්‍රියාවලියේ පළමු අදියර සඳහා කැමැත්ත පළ කර සිටි බව ගුවන් සේවා අමාත්‍යංශයේ ඉහළ ආරංචි මාර්ග අනාවරණය කළේය.

ජාතික ගුවන් සේවයේ ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ ක්‍රියාවලියේ පළමු අදියර අවසන් වී ඇත.

ඒ අනුව ණය බරින් මිරිකී සිටින ජාතික ගුවන් සේවය බෙදා හැරීම සඳහා වන ලංසු අවසන් කර ඇති අතර පූර්ව සුදුසුකම් ලත් ලංසුකරුවන් තෝරා ගැනීම දැන් සිදුවෙමින් පවතී.

පාඩු ලබන ජාතික ගුවන් සේවය වන ශ්‍රීලංකන් එයාර්ලයින්ස් පෞද්ගලීකරණය 2024 ජුනි 30 වන විට අවසන් කිරීමට නියමිතය.

ගුවන් සේවා ක්‍ෂේත්‍රයේ විශේෂඥ කණ්ඩායමක් පූර්ව සුදුසුකම් ලත් ලංසුකරුවන් තෝරා ගැනීම සඳහා ලංසු ඇගැයීමේ කටයුතුවල නිරතව සිටින බවත් ඔවුන් කඩිනමින් කෙටි ලැයිස්තුගත කිරීමට කටයුතු කරන බවත් එම ආරංචි මාර්ග පවසයි.

ශ්‍රීලංකන් ගුවන් සේවයේ ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ ක්‍රියාවලියට මග පෙන්වීම සඳහා අන්තර්ජාතික උපදේශකයකු ද පත් කර ඇත.

බෙදා හැරීම, අදියර දෙකක තරඟකාරී ලංසු තැබීමේ ක්‍රියාවලියක් හරහා සම්පූර්ණ කිරීමට සැලසුම් කර ඇත.

ඒ RFQ (සුදුසුකම් සඳහා ඉල්ලීම) සහ RFP (යෝජිත ගනුදෙනුව සඳහා ඉල්ලීම) යන අදියරයන් යටතේයි.

RFQ බෙදා හැරීමේ ක්‍රියාවලියේ පළමු අදියර අවසන් කර ඇත.

ශ්‍රී ලංකා රජය දැනට ශ්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගමේ ණය හෝ වගකීම් ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ සහ/හෝ ඉවත් කිරීමේ ක්‍රියාවලියක යෙදී සිටී.

මුදල් අමාත්‍යංශයේ නවතම මූල්‍ය කළමනාකරණ වාර්තාවට අනුව 2023 අප්‍රේල් මස අග වන විට ලංකා ඛනිජ තෙල් නීතිගත සංස්ථාවට ගෙවිය යුතු මුදල රුපියල් බිලියන 102.5ක් වන අතර එය රාජ්‍ය ව්‍යවසායයන් කිහිපයක ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමේ උපාය මාර්ගයට අනුව පියවනු ඇත.

ශ්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගම විසින් 2023 මුල් මාස අට තුළ වැඩි දියුණු කළ මූල්‍ය කාර්ය සාධනයක් වාර්තා කර ඇති අතර එය බදු පෙර ලාභයෙන් රු. බිලියන 79.8කි.

2023 පළමු මාස අට තුළ සමස්ත ආදායම සියයට 27.2කින් ඉහළ ගොස් රු. බිලියන 238.9ක් බවට පත්ව ඇත්තේ 2022 වසරේ එම කාලය තුළ පැවති රු.බිලියන 187.8ට සාපේක්ෂවය.

කෙසේ වෙතත්, ශ්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගම විසින් දේශීය රාජ්‍ය බැංකු, සමුච්චිත නොගෙවූ ඉන්ධන බිල්පත්, අන්තර්ජාතික බැඳුම්කර සහ කුලියට ගත් ගුවන් යානා සඳහා හිඟ ගෙවීම් ආදිය සමග සමුච්චිත පාඩුව රු. බිලියන 594.4 කි.

තෝරා ගනු ලැබුවහොත්, එය 2008දී ජාතික ගුවන් සේවය එමිරේට්ස් විසින් පවත්වාගෙන යෑමේ දෙවන පියවර වනු ඇත.

42.31%
17.27%
32.76%