April 13, 2025

ආහාර දීමනාව නැවත ලබාදීම ඇතුළු ඉල්ලීම් කිහිපයක් මුල් කරගනිමින් ශ්‍රීලන්කන් ගුවන් සේවයේ ගුවන් කාර්ය මණ්ඩල (cabin crew) සාමාජිකයන්ගේ සංගමය අකුරට වැඩ කිරීමේ ව්‍යාපාරයක් දියත් කර තිබේ.

ශ්‍රීලන්කන් ගුවන් සේවයේ කළමනාකාරිත්වයට පැමිණිලි කිහිපයක් සිදු කිරීමෙන් පසු අප්‍රේල් මාසයේදී මෙය දියත් කළ බව සංගමයේ නියෝජිතයකු පැවසීය.

අකුරට වැඩ කිරීමේ ව්‍යාපාරය අතරතුර, ගුවන් කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයන් ඔවුන්ගේ සේවා ලැයිස්තු දැඩි ලෙස පිළිපදිනු ඇත.

කාර්ය මණ්ඩල මධ්‍යස්ථානයෙන් ලැබෙන ඇමතුම්වලට පිළිතුරු දෙනු ලබන්නේ නම් කරන ලද අවස්ථාවලදී පමණි.

ආරක්ෂාව සහ හදිසි ක්‍රියාපටිපාටි අත්පොතෙහි දක්වා ඇති පරිදි සියලුම ආරක්ෂක සහ ආරක්ෂක ප්‍රොටෝකෝල නිශ්චිතවම අනුගමනය කරනු ලැබේ.

මෙයට පෙර පිටත්වීමේ සහ පසු පැමිණීමේ ක්‍රියාපටිපාටි සඳහා වේලාවට දැඩි ලෙස අනුකූල වීම ඇතුළත් වේ.

මීට අමතරව, විශේෂයෙන් අඩු කාර්ය මණ්ඩලයක් සමඟ ක්‍රියාත්මක වන මාර්ගවල ගුවන් ගමන් මෙහෙයුම්වල ආරක්ෂාව සහතික කිරීම සඳහා තෙහෙට්ටුව අවම කිරීමේ පියවර දැඩි ලෙස ක්‍රියාත්මක කරනු ලැබේ.

ඒ පිළිබඳ ලේඛනයක් දැනුවත් කිරීම සඳහා බෙදා හරිනු ලැබේ.

“කොවිඩ් 19 වසංගතය අතරතුර, ගුවන් යානය තුළ ආහාර දීමනාව ඇතුළු ඇතැම් දීමනා අඩු කිරීමට කළමනාකාරිත්වය තීරණය කළා. ඒ අවස්ථාවේ දී, මුළු රටම දුෂ්කර කාල පරිච්ඡේදයක් පසුකරමින් සිටි බැවින්, අපගේ සංගමය මෙම තීරණවලට විරුද්ධ වූයේ නැහැ” වෘත්තීය සමිති සාමාජිකයෙක් පැවසීය.

“කෙසේවෙතත්, දැන් ශ්‍රීලන්කන් ගුවන් සේවය තවදුරටත් පාඩු නොලබන බැවින්, වසංගතය අතරතුර කපා හරින ලද දීමනා සහ පහසුකම් නැවත ලබා දෙන ලෙස අපි කළමනාකාරිත්වයෙන් ඉල්ලා සිටිනවා.”

වසංගතයෙන් පසු අඩු කර ඇති හෝ ඉවත් කර ඇති ප්‍රතිලාභ අතර ගුවන් යානය තුළ ආහාර දීමනාව, වාර්ෂික ස්ථාවර වර්ධක (2016 සිට ක්‍රියාත්මක කර නොමැත), පැමිණීමේ දිරි දීමනා ගෙවීම, වාරික දීමනා වර්ධක, 13 වැනි මාසයේ ගෙවීම ආදිය ඇතුළත් වේ.

මේ අතර, කළමනාකාරීත්වය විසින් අනෙකුත් ගුවන් සේවා කාර්ය මණ්ඩලයේ වැටුප්, දීමනා සහ ප්‍රතිලාභ වැඩි කර ඇති බව මෙම වෘත්තීය සමිතිය කියා සිටී.

ගුවන් නියමුවන්ගේ සහ සහාය නියමුවන්ගේ වැටුප් සඳහා කිසිදු අඩු කිරීමක් සිදු කර නොමැති අතර, ව්‍යාපාරික පන්තියේ විවේක ආසන සඳහා ඔවුන්ට තවමත් ප්‍රවේශය ඇත.

“කැබින් කාර්ය මණ්ඩලය ලෙස, අපි දැනට ක්‍රියාත්මක වන්නේ පැය 12 ඉක්මවන රාත්‍රී හැරවුම් ගුවන් ගමන් සහ විවේක ආසන නොමැතිව දිගු දුර රාත්‍රී ගුවන් ගමන් හේතුවෙන් තෙහෙට්ටුවෙන් පීඩාවට පත්වයි. මේවා හදිසි අවස්ථාවලදී කාර්ය සාධනය අඩාල කළ හැකි භෞතික වශයෙන් දුෂ්කර කොන්දේසි,” යනුවෙන් සාමාජිකයා තවදුරටත් පැවසීය.

“කළමනාකාරිත්වයේ අභිමතය පරිදි ගුවන් ගමන් රාජකාරි කාල සීමාවන් දීර්ඝ කිරීම අපි දැඩි ලෙස අධෛර්යමත් කරනවා. එසේ කිරීමෙන් තෙහෙට්ටුව වැඩි විය හැකියි, ආරක්ෂිත ගුවන් යානා මෙහෙයුම් අනතුරේ හෙළන්නත් ජීවිත අවදානම් ඇති වෙන්නත් පුළුවන්.” යැයි ඔහු පැවසීය.

කොළඹ – මෙල්බර්න් සහ කොළඹ – සිඩ්නි මාර්ගවල විවේක ආසන නැවත වෙන් කිරීම මෙන්ම දෝහා , දම්මාම් , අබුඩාබි සහ ඩුබායි ඇතුළු මැද පෙරදිග ගමනාන්තවල ස්ථාන මාරුවීම් නැවත ස්ථාපිත කරන ලෙස ද සංගමය කළමනාකාරිත්වයෙන් ඉල්ලා සිටියේය.

විධායක කමිටු තීරණයකින් සහ කැබින් කළමනාකරුවන් සමඟ සාකච්ඡා කිරීමෙන් පසුව, එහි සාමාජිකයන්ගේ අවශ්‍යතා ආරක්ෂා කිරීම සඳහා අප්‍රේල් 10 වැනි දින සිට බලපැවැත්වෙන පරිදි මෙම පූර්වාරක්ෂාව පියවර ක්‍රියාත්මක කරන බව සංගමය නිවේදනය කළේය.